RAAMATUKOGU-ÕPIKESKUSE KASUTAMISEESKIRI

Pärnu Vanalinna Põhikooli raamatukogu-õpikeskuse kasutamiseeskiri
Alus: Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus §41, haridus- ja teadusministri 18. märts 2011. a määruse nr 7 Kooliraamatukogude töökorralduse alused.

Lugejateenindus
  1. Raamatukogu-õpikeskus teenindab kõiki antud kooli õpilasi, pedagooge ja teisi töötajaid ning vanemaid, välja arvatud lugejad, kellelt on ajutiselt võetud vastavalt raamatukogu kasutamiseeskirjale raamatukogu kasutamise õigus.
  2. Pedagoogid ja teised töötajad ning vanemad registreeritakse lugejaks isikut tõendava dokumendi alusel.
  3. Raamatukogu lugejaks registreeritakse õpilasi klassinimekirjade alusel.
  4. Lugejad taasregistreeritakse alates iga aasta 1. septembrist. Lugejate andmed kontrollitakse ja täpsustatakse ning tehakse vajalikud parandused lugejate andmebaasis. Võlglasi ümber ei registreerita.
  5. Kooliraamatukogu teenused on tasuta.
  6. Kooliraamatukogu laenutab teavikuid nii kohalkasutamiseks kui ka koju.
  7. Lugeja saab valida teavikuid kas avariiulilt või raamatukoguhoidja abiga.
    Kohapeal kasutatavad teavikud on kõik teatmeteosed ja sõnaraamatud ning liigikirjandusest väärtuslikumad ainueksemplarid- neid koju ei laenutata.
  8. Laenutamise tähtaeg on 15 päeva.
  9. Õpilane saab laenutada korraga 2-3 raamatut.
  10. Vajadusel võib raamatut pikendada 1-2 korda, kui teavikut ei ole soovinud lugeda teised lugejad.
  11. Raamatukoguhoidja informeerib tagastamise hilinemisest teaviku tagastustähtaja ületanud lugejaid.
  12. Lugeja tekitatud ainelise kahju hüvitab lugeja või tema vanem. Tagastamata (kaotatud) või rikutud teavikud on raamatukogu kasutaja kohustatud asendama samade või või raamatukogu poolt võrdväärseks tunnistatud teavikutega

Õppekirjanduse laenutus
  1. Vastavalt põhikooli – ja gümnaasiumiseadusele võimaldab kool põhiharidust omandaval õpilasel kooli õppekava läbimiseks vajalikke õpikuid, tööraamatuid ja töövihikuid tasuta kasutada.
  2. Õpilased ei pea tagastama aabitsat, tööraamatuid ja töövihikuid.
  3. Tagastada tuleb kõik õpikud.
  4. I-III klasside õpilastele laenutatakse õppevahendid õpetaja kaudu ja tagastatakse aine- või klassikomplektina õppetsükli lõpus.
  5. IV-IX klasside õpilased laenutavad õpikud allkirja vastu augustis ja tagastavad õpikud õppeaasta lõppedes individuaalselt, vastavalt etteantud kuupäevadel.
  6. Aine- või klassikomplektina laenutatud õppekirjanduse eest vastutab vastava aineõpetaja või klassijuhataja, kes korraldab õpikute õpilaste kasutusse andmise ja raamatukogule tagastamise õppetsükli lõpus.
  7. Õppe- ja kasvatustegevuses pidevalt kasutusel olev kirjandus ja muud infokandjad antakse vajadusel vastavasse kabinetti, kus nende kasutamise eest vastutab vastava õppe- ja ainekabineti õpetaja.
  8. Õppe- või ainekabinetti antud teavikud tagastatakse või pikendatakse nende laenutust iga õppetsükli lõpus.
  9. Igas õpikus peab olema õpilase perekonna- ja eesnimi, klass ja aasta, et vajadusel kontrollida õpiku tagastamist.
  10. Kaotatud või rikutud õpikud tuleb asendada samadega või raamatukogu poolt võrdväärseks tunnistatud teavikutega, vastasel korral uut õppekirjandust ei väljastata.
  11. Õppekirjanduse otstarbelisest kasutamisest tingitud halvenemise eest õpilane ja koolitöötaja ei vastuta.
  12. Laenutustähtaegadest kinnipidamine on igale laenajale kohustuslik.
    Tähtaja eirajatele võidakse panna laenukeeld, kuni üks õppeveerand.
  13. Koolist lahkuja, ka lõpetaja ja õpetaja saab raamatukogust tõendi, et on likvideerinud kõik võlad, esitab antud tõendi kantseleile, et saada kätte oma dokumendid.

Raamatukogu- õpikeskuse kasutamine
• Lugeja kasutab raamatukogu sihipäraselt: loeb, õpib, vajadusel palub abi raamatukoguhoidjalt.
• Õpilane käitub raamatukoguruumides viisakalt, lahkudes korrastab oma töökoha.
• Raamatukogu ruumides ei sööda ega jooda.
• Raamatukogu kodukorda rikkunud õpilaselt võib raamatukogu kasutamisõiguse mõneks ajaks ära võtta, vastavalt kooli juhtkonna otsusele.
• Kodukorras reguleerimata küsimused lahendatakse lugeja, raamatukoguhoidja ja kooli juhtkonna koostöös.

No comments:

Post a Comment